Beginnen met Google Ads (Adverteren via zoekmachines)

Gemiddelde leestijd: 20 minuten

De marketingwereld is de afgelopen jaren veranderd en Google Ads is een van de veranderingsplatforms. SEA is een effectieve methode om online te adverteren.

Duizenden kleine, middelgrote en grote organisaties gebruiken dit advertentiesysteem. Al deze organisaties hebben één ding gemeen.

Google wil profiteren van het grote aantal mensen dat online naar informatie, producten en diensten zoekt.

Bij correct gebruik kan Google Ads een groot aantal mensen met interesse in jouw producten of diensten naar je website sturen.

Dit zijn de belangrijkste redenen waarom je Google Ads moet gaan gebruiken!

Inhoudsopgave


Google Ads vergroot je klantenkring

Google Ads is een uitstekende tool voor het genereren van leads. Als je campagnes correct zijn opgezet, kan deze zeer gerichte leads naar je website, webshop, aanmeldingsformulier of ander online eigendom sturen.

Met Google AdWords kunt u zich concentreren op de mensen die zoeken naar wat u aanbiedt.

Dit kunnen de producten of diensten van je bedrijf zijn. Dit betekent dat je je zoekopdracht regelmatig kunt verbeteren, zodat alleen mensen die je producten of diensten willen kopen via dit platform, naar uw website worden gestuurd.

Google Ads is een flexibel platform

Iedereen die regelmatig Google Ads gebruikt, zal je onmiddellijk vertellen dat dit een zeer flexibel marketingplatform is.

Het is geschikt voor allerlei outfits en maten, met dit systeem kun je letterlijk internetverkeer in- en uitschakelen.

Het platform is ook compatibel met een breed scala aan andere marketingplatforms en softwaresystemen.

Je kunt mensen op verschillende plaatsen targeten, mensen die verschillende apparaten gebruiken en op verschillende websites die eigendom zijn van Google.

Zoals: de zoekmachine van Google, YouTube en andere websites met inhoud waar Google-advertenties worden weergegeven

Het budget kan ook worden bepaald door het bedrag dat je bereid bent te besteden aan dit type advertentie. Voorbeelden hiervan zijn het instellen van een dagbudget en het beperken van het bedrag dat je bereid bent te besteden aan klikken voor specifieke zoekwoorden.

Een hoge ROI: Return on Investment

In tegenstelling tot andere marketingstrategieën betaal je alleen voor de advertenties waarop mensen klikken.

Zodra je je Google Ads-campagnes heeft verbeterd, krijgt je mogelijk meer rendement op je investering dat mogelijk niet mogelijk is met andere marketingstrategieën.

Het kost tijd en je moet weten welke aanpak geschikt is voor jou en je bedrijf. Wees hier duidelijk over.

Om de beste resultaten te krijgen die je kunt behalen, moet je je campagnes voortdurend volgen en blijven volgen.

Google Ads is perfect omdat het zo transparant is, en de informatie die je nodig hebt direct beschikbaar is.

Wanneer je een goed rendement op je investering maakt, moet je je inspanningen en budget op deze gebieden concentreren.

Als je geld uitgeeft aan een slecht presterende campagne, stop er dan mee! In de toekomst zul je proberen het geld dat je bespaart te gebruiken voor de succesvolle en goed scorende campagnes.

Je ziet snel resultaat bij Google Ads!

Dit platform laat u snel begrepen resultaten en rapporten zien terwijl uw campagnes live gaan.

Het is gemakkelijk om de voortgang van je Adwords-campagnes te controleren, omdat het dashboard je alle feiten over elke campagne geeft.

Zoals, klikken op advertenties, zoekwoorden die door websiteverkeer zijn ingevoerd, de kosten van het aantal klikken. Dit maakt Google Adseen zeer transparant systeem, dat niet lang duurt om te begrijpen en te navigeren.

High-quality verkeersbronnen voor je website!

Miljoenen mensen zoeken en klikken elke dag op Google-advertenties. Dit betekent dat als een bedrijf elke dag een enorme hoeveelheid verkeer naar hun website zou kunnen verzenden, als ze het budget hadden om voor dat verkeer te betalen.

Google is trots op de weergave van relevante inhoud en advertenties wanneer mensen zoeken via de zoekmachine of inhoud bekijken die de advertenties van Google weergeeft.

Hun algoritmen voor zoekmachines evolueren en verbeteren, dus ze leveren de meest relevante zoekresultaten en advertenties. Dit heeft een positief effect op bedrijven die adverteren met Google Ads.

Google Ads-advertenties sturen hoogwaardige leads en bezoekers naar je website, webshop of een ander online project.

De mensen die Google naar je website stuurt, zullen eerder gebruikers worden, aan uw e-maillijst toegevoegd worden, informatie opvragen of actie ondernemen.

Je kan meer over je markt te weten komen!

Het is essentieel dat je in de gedachten van uw ideale klanten komt. Om je publiek te begrijpen, moet je met klanten in contact komen en hen geven wat ze willen.

Dit is heel moeilijk te doen. Traditionele methoden, zoals vragenlijsten en enquetes, leveren slechts beperkte resultaten op.

Google Ads daarentegen genereert informatie over de gewoonten en behoeften van consumenten waar ondernemers alleen in eerdere generaties van konden dromen.

De zoekwoorden die ze gebruiken om je website te vinden, hun locatie, de apparaten die ze gebruiken, hun zoektijden en andere informatie verkregen via Google Ads.

Lever betere producten en diensten!

Deze feiten kunnen worden gebruikt om betere producten en diensten te leveren.

Het kan ook je marketinginspanningen verbeteren, dus je verspilt geen geld aan advertenties voor mensen die niet geïnteresseerd zijn in wat je aanbiedt.

Het geeft ondernemers vervolgens een unieke kans om velen van hen om te vormen tot bedrijfsleiders en consumenten

Online adverteren zoals Google Ads loont veel mensen, vooral als ze niet bekend zijn met hoe het platform werkt.

Maar als u weet hoe het werkt of hulp krijgt van Google Ads-experts, zijn er nog veel meer beloningen die u kunt krijgen van Google Ads.

Waarom Google Ads belangrijk is:

Google is de grootste zoekmachine op het internet en om het internet te gebruiken om geld te verdienen, moet je Google gebruiken.

Hoe slimmer je het gebruikt, hoe meer voordelen je krijgt. Google AdWords vereenvoudigt uw marketingactiviteiten door veel klikverkeer binnen te halen met de juiste zoekwoorden. Wanneer deze zoekwoorden worden omgezet in business en sales, wordt Google Ads-verkeer winstgevend.

Verschillende componenten dragen bij aan de prestatie van Google Ads als een manier voor websites om winst te maken.

Zoekwoorden zijn termen die worden doorzocht om resultaten te tonen die gerelateerd zijn wanneer je ze in het zoekvak invoert.

Iemand die bijvoorbeeld naar het “Cat-examen” zoekt, krijgt 1000 zoekresultaten in de zoekmachine en de gebruiker kan op alles klikken om de resultaten en details te zien. Top zoekopdrachten komen echter vaker via Google Ads.

Aan de andere kant trekken Google-advertenties die worden weergegeven op relevante websites, zoals het “e-learningmateriaal” in de hoek van een educatieve website, eerder bezoekers.

Beide situaties komen samen in de Google Ads-campagne. Op deze manier is deze campagne belangrijk om relevante klikken en bezoeken aan iemands site te krijgen.

Door een Google Ads-locatie te targeten, verhoog je de waarde van campagnes. Locatietargeting is een belangrijk en nuttig onderdeel van de succesvolle PPC-campagne. Dit bepaalt waar een bepaalde advertentiecampagne wordt weergegeven en kan worden aangepast om de advertentie op elke locatie weer te geven.

Het schakelt ook de plaatsen uit waar advertenties niet hoeven te worden weergegeven.
Deze functies die bij de Google AdWords-campagne horen, benadrukken het belang ervan voor e-business.


Belangrijkste eigenschappen van Google Ads

Hieronder volgen de belangrijke eigenschappen van Google Ads:

  • Kleine investering:
    Dit is een van de belangrijkste redenen voor de populariteit van Google Ads. Bij Google wordt Ads geleverd met een kleine begin investering.
    Je moet je bankrekening of creditcard koppelen om een account te maken. Vervolgens kun je bieden op de beste zoekwoorden.

    Nadat je een Google Ads-account hebt gemaakt en ingesteld, wordt de betaling voor elke klik betaald.

    Daarom wordt bij elke klik een bepaald bedrag gefactureerd en als er niet wordt geklikt, wordt er geen geld in rekening gebracht.

    In dit geval wordt Google Adsgeleverd met geruststellende klikken en wordt de betaling alleen voor klikken in rekening gebracht.

    Op deze manier kan het geen kwaad als de geproduceerde zoekwoorden perfect zijn.
  • Je kunt je budget instellen:
    Dit is een andere belangrijke reden dat Google Ads wordt gebruikt. Je kunt je budget instellen met Google Ads en je budget controleren, waardoor je te hoge uitgaven vermindert.

    Zoekwoorden die meer klikken genereren kun je meer budget geven, en de minder goed presterende kun je verlagen of zelfs verwijderen. Je kan je budget beheren tijdens een eventuele crisis, zoals wanneer het niet goed met je bedrijf gaat.

    Ook kan het bod worden verlaagd om het vaste budget te beheren. Op deze manier wordt het gemak van budget beheren, een andere belangrijke reden achter het gebruik van Google Ads.
  • Gericht verkeer:
    Een ander belangrijk aspect van Google Ads, wat een van de belangrijkste redenen is achter het gebruik van de Google Ads-campagne.

    Hiermee kun je rechtstreeks verkeer naar een website targeten.

    Omdat advertenties worden weergegeven met een specifieke titel en beschrijving, zal een serieus publiek doorklikken naar deze links en meer oproepen verwerken.

    Google AdWords is een effectieve manier om verkeer naar je online bedrijf te leiden. Dit gerichte verkeer kan ook worden gedefinieerd op locatie en locatie.

    Met sommige opties kun je een bepaald trefwoord voor een bepaalde locatie specificeren. Dit verhoogt het aantal bezoeken en conversies, wat de business van een site aanzienlijk verbetert.
  • Onmiddellijk verkeer:
    Dit is de belangrijkste reden waarom u nog steeds Google AdWords kunt gebruiken. Google AdWords brengt direct verkeer of verkeer naar iemands website.

    Paginaoptimalisatie en off-page optimalisatie zijn essentieel om verkeer naar de online website te leiden. Niet alle maatregelen, zoals linkbuilding, pagina-optimalisatie, enzovoort, hebben echter dezelfde hoeveelheid verkeer als Google AdWords.

    Google AdWords geeft relevante advertenties weer op gerelateerde sites en bovenaan zoekpagina’s, waardoor de kans op klikken en bezoeken, die later een bedrijf zullen worden, toeneemt.

    Google AdWords brengt onmiddellijk verkeer naar een site, wat anders meer tijd kost en meer investeringen vereist.
  • Gerichte advertenties:
    Google AdWords biedt een locatietarget voor display-advertenties. Je kunt display-advertenties specificeren voor specifieke locaties, waardoor deze specifieke advertenties prominent op een bepaalde locatie kunnen worden weergegeven.

    Dit verhoogt het effectieve gebruik van Google AdWords omdat het je lokaal, nationaal en internationaal kan bereiken. Je kunt ook de lokale taal aanpassen om advertenties nuttiger en prominenter te maken voor een bepaalde locatie.

    Advertenties die in Frankrijk worden weergegeven, kunnen bijvoorbeeld in het Frans worden aangepast, wat een directe impact heeft op het Franse publiek.

    Door je advertenties aan te passen, kun je je richten op de getargete geografische doelgroep met gerichte doelen. Dit waardoor je meer verkeer en meer zakelijke kansen krijgt.
  • Keywords voor hoog volume:
    Google AdWords geeft niet alleen advertenties weer, maar suggereert ook zoekwoorden met een hoog volume in een advertentiecampagne die zal leiden tot aankopen en winstgevende bedrijven.

    Zoekwoorden met een hoog volume worden het vaakst doorzocht, waardoor ze de klikfrequentie van advertenties, titelregels en advertenties in detail aanzienlijk verbeteren.

    Er kunnen woorden met een hoog volume worden toegevoegd, rekening houdend met de concurrentie. Aangezien zoekwoordcombinaties beter werken, kunnen dergelijke zoektermen worden toegevoegd om advertenties en campagnes relevanter te maken.

    Dit is nog een geweldige reden waarom je Google AdWords kunt gebruiken
  • Verbeterde hands-on ervaring:
    Met behulp van de Google AdWords-campagne krijgen websites direct verkeer of tevredenheid en worden daardoor een directe influencer-marketeer.

    Consumenten beschouwen deze sites als populair en daarom kunnen ze doorklikken naar de site zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken over een nieuwe aankoopbeslissing.

    Marketing via het PPC-advertentieplatform maakt gebruik van het speelveld voor mensen en hun concurrentie. Dit verhoogt geleidelijk de waarde van de site en brengt het bedrijf naar het merkniveau.

    Op deze manier maakt de functie voor het verbeteren van de ervaring Google AdWords geschikter voor gebruikers die de website gebruiken om winst te maken.

Dit zijn de redenen waarom je Google Ads kunt gebruiken om voldoende bezoekers en bezoekers naar je site te trekken.

Al deze functies, gecombineerd met Google Ads , maken deze campagne efficiënter en nuttiger. Hierdoor wordt het meer gebruikt door mensen die websites onderhouden om hun website snel en met gericht verkeer naar hen te brengen.

Nadat we hebben geleerd over de belangrijkste redenen waarom je nog steeds Google Ads kunt gebruiken, gaan we kijken hoe je een succesvolle Google Ads-campagne voor websites kunt maken.

Als je alleen zoekwoorden met een hoog zoekvolume in-display-advertenties plaatst door geld te investeren in Google Ads, wordt dit geen succesvolle campagne. Andere factoren moeten worden geïmplementeerd.


Hoe kun je een succesvolle Google Ads campagne maken

Het kiezen van de beste zoekwoorden voor een bepaalde markt is erg belangrijk.

Als mensen niet specifiek zijn over het maken van geweldige zoekwoorden en alleen zoekwoorden van hoge kwaliteit in hun advertentiecampagnes plaatsen, kunnen ze veel geld verliezen via Google AdWords.

Je moet controleren of de zoekwoorden die jij kiest kunnen worden omgezet in verkopen.

Als de geselecteerde zoekwoorden wel bezoekers opleveren, maar niet worden omgezet in verkopen, is de campagne niet winstgevend.

Stel dat een website schoenen verkoopt, en de termen “schoenen” of “schoenen online” gebruikt in zijn reclamecampagne.

Deze hebben mogelijk een hoger zoekvolume, maar vanwege de zware concurrentie verandert de verkoop van zoekwoorden mogelijk niet.

Dergelijke zoekwoorden zullen veel verkeer genereren, maar de conversie is minder waarschijnlijk.

Aan de andere kant zal het zoekwoord “online joggingschoenen kopen” minder klikken en bezoeken genereren, maar hogere conversieratio’s.

Selecteren van goeie zoekwoorden

Zoekwoorden kunnen worden geselecteerd op basis van de juiste overeenkomst, woordgroep overeenkomst en brede overeenkomst. Drie woordgroep overeenkomsten bevatten meestal de zoekwoorden die conversie zoekwoorden kunnen worden genoemd.

Je kunt ook uitsluitingszoekwoorden toevoegen, waardoor de advertentie niet meer wordt weergegeven voor bepaalde zoekwoorden.

Hier volgen enkele handige manieren om te beslissen over een oproep bij het genereren van zoekwoorden voor advertentiecampagnes.

Net als bij zoekwoorden zijn titels van titels net zo cruciaal in Google AdWords.

De taak van titelregels is om klanten aan te trekken en ze naar je website te brengen en vervolgens het bezoek om te zetten in een verkoop. Elke gebruiker zal eerst de titelregel testen, dus het is essentieel om hun best te doen.

Bovendien heeft Google een partnernetwerk dat alleen de titelregel van de advertentie toont.

Titelregel

Een titelregel moet een eenvoudige benadering zijn die verschillende zoekwoorden bevat, samen met het volume en de conversieratio.

Deze aanpak moet echter worden voltooid in 25 tekens, zoals Google heeft voorgesteld.

Beschrijvingen zijn een ander belangrijk kenmerk van de Google AdWords-campagne. Het is normaal ​​dat de titel van de advertentiecampagne naast de specificaties gerechtvaardigd zal zijn.

De beschrijving stelt gebruikers tevreden met één klik op hun voordelen. Het moedigt consumenten aan om door reclame gesponsorde producten te kopen.

Link directing

Link Directing is een ander essentieel onderdeel van de Google AdWords-campagne. Dit is een dringende oproep.

De link waarnaar de advertentie verwijst, brengt gebruikers naar de meest relevante pagina vanuit het oogpunt van het gewenste zoekwoord.

Consumenten beslissen over hun oproep via de bestemmingspagina van hun aankoopgids.

Zodra de gebruiker op de link heeft geklikt, moet de website voor elke klik betalen, ongeacht de aankoop of het terugveren.

Je bent ready voor succes!

Je weet nu hoe je succesvol kunt zijn met Google Ads! Ga dit platform zeker inzetten voor je website om snel verkeer naar je website gaan trekken.

Case Study: Geld verdienen met affiliate marketing?

Wil je echt een kickstart? Tijdens mijn eigen onderzoek en runnen heb ik een strategie ontdekt waarmee ik in slechts 9 maanden tijd, meer dan 20 duizend euro heb verdiend.

Ik heb een e-book geschreven die deze strategie uitlegt en mijn resultaten laat zien.

Claim hier jouw gratis exemplaar!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *