12 minuten leestijd

Beginnen met Email marketing? Complete handleiding!

Door: Simon Groothart
18 april 2020

Op dit moment ben je misschien nog helemaal niet bekend met Email Marketing, maar dit geeft niks. Je bent hier aangekomen bij de complete handleiding voor email marketing!

E-mailmarketing is een manier om je bedrijf te promoten via het e- mailkanaal . 

Als je je e-mail af en toe checkt, moet je e-mails tegenkomen van tal van bedrijven die je ooit bent tegengekomen.

Dit zijn de mensen van wie je hebt gekocht, waarmee je hebt gewerkt of op wiens nieuwsbrief je ooit bent ingeschreven.

Naast deze dingen zijn er ook veel zakelijke deals gemaakt via het e-mailkanaal.

In dit artikel lees hoe je kunt beginnen met deze vorm van online marketing inzetten!


Wat is e-mailmarketing?

E-mailmarketing is in feite een eenvoudige en handige methode om een bedrijf te promoten. 

Je hoeft niet veel te besteden en je kan je richten op een enorme hoeveelheid publiek. 

Het is een van de beste marketingkanalen tot nu toe, en wordt nog steeds over de hele wereld gebruikt. 

Je kunt reclame maken voor uw producten, uw promoties, speciale aanbiedingen en alles wat je maar wilt. 

Bijvoorbeeld: Als je werkt aan een project waarbij het concept van maatschappelijk verantwoord ondernemen betrokken is, kunnen mensen hiervan op de hoogte worden gebracht.

Op deze manier kan een bedrijf een aantal doelgroepen targeten en een deel worden van hun goede boeken.

Unieke benaderwijze – Wees persoonlijk!

Anders dan dat, kan je mensen bewust maken van hun unieke verkoopargumenten. 

Je kan hun beste product promoten op een manier die op veel publiek is gericht en het vertrouwen van mensen wint. 

Bovendien zal je bedrijf op deze manier niet alleen opbloeien, maar het zal ook een manier zijn om je relatie met je klanten nog sterker te maken. 

Klanten zoeken bedrijven waar ze op kunnen vertrouwen, bedrijven die echt om hen , en de samenleving waarin ze leven, geven .

Met e-mailmarketing kun je beide bereiken. Je kunt de belangen van de samenleving in overweging nemen, voor een specifiek doel werken en mensen daarover informeren via e-mail. 

Op deze manier kun je een enorm aantal mensen bereiken, je kunt zelfs de krantenkoppen halen wanneer u voor een goed doel werkt. Ook kun je mensen vragen om te doneren. 

Op deze manier zal je bedrijf beginnen op te bloeien, en op een effectieve manier een groot aantal klanten binnenhalen.


Voordelen van e-mailmarketing:

Nu je weet wat e-mailmarketing eigenlijk is, kunnen we eens kijken naar de voordelen ervan.

E-mailmarketing heeft tal van voordelen en is gunstig geweest voor een groot aantal bedrijven. 

Dit kan voor een nieuw bedrijf zijn, of een multinational: ze gebruiken allemaal het proces van e-mailmarketing voor promotie.

Verhoogt uw omzet

E-mailmarketing helpt een bedrijf om meer verkopen te genereren. 

Wanneer je een product wil promoten, zullen mensen lezen over deze producten, en sneller geneigd zijn om te kopen. 

Het punt is dat je advertentie op een creatieve manier moet worden geschreven. 

Maak je e-mail zo overtuigend dat mensen er niet over nadenken voordat ze hem kopen. 

Bovendien, hoe groter het publiek dat je target, hoe meer je verkopen zullen stijgen. 

Dit is behoorlijk winstgevend voor je bedrijf, en dat met minimale middelen. Zo houdt je budget over voor bijvoorbeeld Google Ads!

Bouwt een sterkere klantrelatie op

Afgezien daarvan is het beste van e-mailmarketing dat het je helpt een sterkere relatie met je klanten op te bouwen. 

Het lijkt een meer intieme manier waarop je daadwerkelijk met je klanten communiceert. 

Op deze manier blijft je doelstelling van klantrelatiebeheer (CRM) behouden. 

Het helpt je niet alleen om meer klanten te werven, maar helpt je ook om een ​​goede en succesvolle relatie met hen op te bouwen. Dit zodat de bestaande klantenbinding behouden blijft.

Tijdbesparende methode

Bovendien helpt e-mailmarketing ook om tijd te besparen. 

Als je voor andere marketingmethoden kiest, hebben ze veel tijd nodig bij het ontwerpen, goedkeuren, bewerken en nog veel meer. 

Het probleem met e-mailmarketing is echter dat je niet veel uren hoeft te besteden aan het afronden van je e-mail. 

Je kunt met één klik een enkele e-mail naar een groot aantal mensen sturen. 

Is dat niet geweldig? Bespaar tijd en promoot je bedrijf op de meest effectieve manier.

Creativiteit kwijt in je emails!

Een ander groot voordeel van e-mailmarketing is dat je je creatieve vaardigheden kunt laten zien. 

Als je een geweldige ontwerper bent, dan is dit de perfecte baan voor jou. 

Ontwerp je e-mail op een manier die de aandacht van de klant trekt en naar je bedrijf trekt. 

Op deze manier kun je je merkbekendheid vergroten.

email marketing ontwerpen

Informeer klanten over promoties

Bovendien kun je bij speciale aanbiedingen adverteren via email-marketing! Denk aan kortingen bij speciale gelegenheden of nieuwe productlanceringen, deze zijn allemaal geschikt voor emails. 

Stuur een e-mail naar al je klanten of potentiële klanten op je mailinglist. Zo kun je een groot aantal doelgroepen targeten. Dit gaat je bedrijf zeker een enorme boost geven.

Verbetert de betrokkenheid van de website

Een ander geweldig voordeel van e-mailmarketing is dat het websiteverkeer verbetert. 

Telkens wanneer je je bedrijf via e-mail promoot, trek je ook bezoekers naar je website aan. 

Op deze manier zullen mensen gelokt worden om op de link klikken en deze uit nieuwsgierigheid bekijken. 

Doordat je websiteverkeer omhoog gaat via je emails, geeft dit ook een positief effect op je SEO.

Als je goed websiteverkeer heeft, en een relevante speler in de ogen van Google blijkt, trek je meer klanten aan in de zoekmachine!


Meetbare methode

Bovendien is een ander belangrijk kenmerk dat moet worden opgemerkt dat e-mailmarketing een meetbare manier is om je bedrijf te promoten. 

Je kunt met deze methode vrij eenvoudig het aantal mensen bekijken dat je target. 

Bovendien kun je het aantal toegevoegde mensen optellen en de juiste doelgroep targeten waarnaar je op zoek bent. 

Wanneer iemand zich op je nieuwsbrief abonneert, kun je gemakkelijk naar zijn leeftijd kijken. 

E-mail het juiste product voor de juiste leeftijdsgroep, anders kan al je moeite tevergeefs zijn. Een bejaarde man heeft waarschijnlijk minder aan een springtouw.

Je kunt groepen maken voor de juiste leeftijden en het juiste product naar hen e-mailen. 

Het is een vrij gemakkelijke manier om je gewenste leeftijdsgroep te targeten om meer klanten te werven.

Is het kostenbesparend? Bespaart email-marketing je bedrijf kosten?

Veel mensen weten niet of e-mailmarketing een kosteneffectieve methode is, of niet. 

Als je een nieuw bedrijf start met weinig kapitaal, dan kan ik je verzekeren dat dit de juiste manier is om je bedrijf te gaan adverteren. 

Een nieuw gevestigd bedrijf vereist veel investeringen om verschillende bedrijfsdoelen te bereiken. 

Als jij iemand bent die je bedrijf probeert te promoten, dan is de eerste stap die je moet nemen het bereiken van een groot aantal doelgroepen.

Dit groot aantal doelgroepen kun je bereiken via het e-mailkanaal. 

Stuur een e-mail, promoot je bedrijf, vertel over de inhoud van je bedrijf. Vertel je bedrijfsdoel en natuurlijk details over je producten . 

Noem veel dingen over je bedrijf in die mail die nieuw of interessant zijn, om te voorkomen dat de mail saai wordt. Dit alles kan met een klein budget worden gedaan.

Hoeveel kost een marketingbureau?

Als u een bureau inhuurt om het werk voor u te doen, zal het benodigde bedrag niet zo groot zijn in vergelijking met andere reclamemethoden. 

Andere methoden vereisen veel vaardigheden, geld, tijd en nog veel meer, maar dat is bij deze niet het geval. 

Het versturen van een e-mail lijkt helemaal niet moeilijk. 

De twee dingen waar je in moet investeren, is een goede tekstschrijver die de e-mail schrijft met elk detail van het product dat je aanbiedt.

Als tweede een bureau, dat al deze e-mails op een economisch vriendelijke manier verzendt .

Is het nodig om een ​​bureau in te huren?

Bovendien is het voor een start-up niet nodig om een ​​bureau in te huren.

Je kunt het werk ook in het begin alleen doen, wanneer je nog niet een groot aantal mensen moet e-mailen. 

Geleidelijk, naarmate je bedrijf groeit en je een bureau kunt veroorloven, kun je er een inhuren en ervoor gaan.

Zelfs dan kost het je bedrijf niet veel, omdat er veel marketingbureaus zijn die verschillende tarieven hanteren. 

Je kunt het beste in je omgeving kijken en iemand kiezen die redelijk betrouwbaar lijkt, en een duidelijke communicatie mogelijk is!

Het is een vrij gemakkelijke klus, maar je wilt niet dat iemand totaal de plank mis slaat met jouw emails!

Waarom is het belangrijk in de wereld van vandaag?

E-mailmarketing is vrij belangrijk in de wereld van vandaag. Het is een van de beste manieren om je bedrijf op een kosteneffectieve manier te promoten. 

Aangezien er een enorme vooruitgang is in technologie, moeten de marketingmethoden die moeten worden gevolgd ook gerelateerd zijn aan de IT-wereld. 

Telkens wanneer je een brochure van iets krijgt, besteedt je er waarschijnlijk niet veel aandacht aan en gooi je het uiteindelijk weg.

Bij e-mailmarketing is dat echter niet het geval. 

In de wereld van vandaag gebruikt iedereen een mobiele telefoon en heeft een e-mailadres. 

Mensen geven er de voorkeur aan af en toe hun e-mails te controleren op nieuwe updates met betrekking tot verschillende dingen. 

Veel deals en nog veel meer en tegenwoordig gemaakt via e-mail. Mensen worden op deze manier bewust gemaakt van verschillende dingen, verschillende promoties en nog veel meer .

Waarom zou ik e-mailmarketing kiezen in plaats van andere marketingmethoden? Is het voordeliger?

Zoals hierboven vermeld, is e-mailmarketing een zeer effectieve manier om uw bedrijf te promoten. 

Het heeft niet veel middelen nodig en is vrij eenvoudig te bereiken. 

Andere manieren om uw merk te adverteren zijn als tv- advertenties die een erg hectische klus lijken. 

Je moet veel mensen inhuren, een specifieke locatie boeken, veel verschillende dingen beheren en bovendien al je werknemers betalen. 

Een slechte tv- commercial vereist een enorme hoeveelheid geld die niet door ieder bedrijf kan worden beheerd. 

Bij e-mailmarketing is het echter zo dat je er niet veel aan hoeft uit te geven. 

Je hoeft de mailcampagnes alleen te ontwerpen op een manier dat het enorm veel mensen trekt, waardoor je product onweerstaanbaar wordt.

Emailmarketing vergeleken met andere methodes

Afgezien van tv- advertenties, zijn er ook veel andere marketingmethoden. 

Het ding met allemaal is dat ze niet gemakkelijk te doen zijn en niet zo effectief zijn als e-mailmarketing. 

Tegenwoordig heeft iedereen een eigen e-mailaccount. 

Dit is een wereld van mobiele apparaten, we controleren allemaal liever af en toe onze mobiele telefoons in plaats van tv te kijken , vooral de reclames. 

Bij e- mailmarketing is dat echter niet het geval . 

Als uw product een goed product lijkt en je e-mail op een zeer aantrekkelijke manier hebt ontworpen, dan gaan mensen zeker voor uw product.

Het is het enige dat je bedrijf zeker zal laten groeien, veel meer klanten zal krijgen en hen naar je product zal trekken.

Zakelijke enquêtes

Bedrijfseigenaren hebben veel onderzoeken gedaan met betrekking tot e-mailmarketing. 

De meeste onderzoeken waren voorstander van e-mailmarketing. Het enige dat de meeste mensen zeiden, was dat het voor hen handiger leek om over het product te lezen. 

Ze voelen zich belangrijk en trekken ze naar je product.

Moet ik kiezen voor e-mailmarketing?

Kortom, e-mailmarketing is erg belangrijk voor je bedrijf. Het heeft een aantal geweldige voordelen en resultaten om een ​​essentieel onderdeel van je bedrijf te zijn. 

Het helpt je niet alleen om klanten te targeten, maar het stelt ook andere mensen in staat om jou te bereiken voor verschillende deals. 

Als iemand uw product interessant en winstgevend vindt, kunnen ze verschillende deals aanbieden. Zoals een joint venture, verschillende promoties, het kopen van aandelen en nog veel meer. 

Dit zal voor uw bedrijf behoorlijk winstgevend zijn.

Samenvatting

Bovendien, zoals eerder vermeld, is het beste van e-mailmarketing dat het vrij budget vriendelijk is. Dit betekent dat je vrij gemakkelijk in andere delen van je bedrijf kunt investeren, in plaats van alleen deze.

Je kunt het bijvoorbeeld besteden aan het lanceren van verschillende producten, het kopen van meer machines, het inhuren van nieuw personeel. Dit dus in plaats van alleen besteden aan de marketing van het product. 

Als je iemand bent die op zoek is naar een effectieve en budget vriendelijke marketingmethode, laat me je dan verzekeren dat dit de goede weg is. 

Je hoeft niet veel uit te geven, er zijn niet veel middelen voor nodig en het is behoorlijk effectief. 

Start marketing via e-mail en u zult zeker een groot aantal doelgroepen bereiken. 

Laat uw bedrijf groeien door middel van deze methode en geleidelijk zal uw mailinglist groeien als u een aantal mensen bereikt en hun vertrouwen wint. En dat is natuurlijk hoe je uiteindelijk wint in de marketing: Vertrouwen winnen is winnen in je business.

Deel via:

Patrick Visser
Ervaringsdeskundige, online marketeer en levensgenieter

Al vanaf jongs af aan had ik een droom: Geld verdienen en binnen harken. Ik weet niet hoe het voor jou was, maar als er op mijn verjaardag een envelopje kwam, maakte mijn jonge ondernemershart een sprongetje. Natuurlijk deed ik wel net alsof ik het kaartje heel interessant vond en het geld maar een kleine bijzaak was.



van Dolder MEDIA
2411GE Bodegraven
info@laptoplifestyle.nl


van Dolder MEDIA - 2021 © 2022 - Alle rechten voorbehouden