boyd-hoek-smmb-cursus
18 minuten leestijd

Boyd Hoek SMMB Masterclass Review

Door: Patrick Visser
10 februari 2021

De laatste tijd hoor je veel over de nieuwste rage om geld te verdienen. De Social Media Marketing Agency. Van de talloze manieren om extra geld te verdienen is SMMA of SMMB in het Nederlands anders. Het is toevallig ook erg populair bij tieners, doordat het bekend is geworden door enkele tieners die meer verdienden als artsen met hun Social Media Marketing Business.

Wat is SMMB?

SMMB staat voor Social Media Marketing Bureau/Business. De Engelse benaming hiervoor is SMMA, oftewel: Social Media Marketing Agency. Dit is een super winstgevend businessmodel, het is namelijk cashflow positief. Dit betekent: geen startkapitaal en direct beginnen met geld verdienen.

De oorsprong van SMMB

In het begin van de SMMB beweging plaatsten mensen zoals Tai Lopez hun advertenties op elk social media-platform – vooral YouTube. Een videoadvertentie die tot nu toe meer dan 69 miljoen keer is bekeken, heet ‘Hier in mijn garage’. Hier praat Lopez over zijn boekencollectie, die toevallig dezelfde ruimte deelt als zijn stal met exotische auto’s.

Zijn verhaal heeft alle kenmerken van een succesvolle online advertentie. Voordat hij het maakte, was hij straatarm.

Lopez is een van de weinige first-wave SMMB experts. Hij was geen vroege innovator op dit gebied, maar hij was een van de eersten die het echt toegankelijk maakte voor de massa.

Door zijn talrijke instructievideo’s, flitsende afbeeldingen en interviews met beroemdheden vanuit zijn huis in Hollywood, trok hij wereldwijd miljoenen volgers.

Lopez leek de droomlevensstijl te hebben die het zijn van een digitale ondernemer met zich meebracht. En omdat de toetredingsdrempel laag was, volgden talloze jonge mensen over de hele wereld hem.

En al snel werd het internet gebombardeerd met foto’s van tieners die voor hun luxe auto’s poseerden of zich bevonden in exotische luxe oorden dankzij hun SMMB.

Het belang van SMMB services

Deze zakelijke mogelijkheid is natuurlijk voortgekomen uit de toenemende behoefte aan lokale digitale marketing en de toepassing van Facebook-advertenties in het algemeen.

Online verkeer krijgen is de echte uitdaging. Wat kleine bedrijven hebben gerealiseerd, is dat de gouden dagen van SEO voorbij zijn. Rangschikken op de eerste pagina van Google of bieden om hun advertenties weer te geven, is nu erg duur.

Waar zoekmachine marketing campagnes vroeger minder dan honderd dollar per maand kosten, kost het ze nu duizenden.

Lokale bedrijven hebben ook een sterke toename gezien in de effectiviteit van sociale media. Voordat het leek op een grote verspilling van tijd. Met al dit tweeten, porren, liken, vloggen en hash-taggen is het moeilijk te geloven dat die eenvoudige vluchtige acties waardevol kunnen zijn voor een bedrijf.

En met de huidige tools, analyses en storytelling-tactieken kunnen kleinere bedrijven met Facebook-advertenties concurreren met veel grotere.

Dit is allemaal geweldig nieuws, maar het hele proces om dit te doen is tijdrovend voor ondernemers.

Het inhuren van een typisch fysiek marketingbureau is een optie, maar bij hen betaal je voor de enorme overheadkosten. Een gekwalificeerde virtuele SMMB lijkt de perfecte oplossing.

Hoeveel verdien je met een SMMB?

Hoeveel je kunt verdienen met een SMMB hangt af van twee factoren. Dit zijn het aantal bedrijven die je als klant hebt en de bedrijfsgrootte van de klanten.

Als eerste is het aantal bedrijven van belang. Wanneer je net begint met een social media marketing bureau moet je natuurlijk de eerste bedrijven als klant binnenhalen. Daarmee zul je de eerst maanden van een SMMB nog niet zoveel klanten hebben

Wanneer je echter langer bezig bent met je social media marketing bureau zul je naar verloop van tijd steeds meer klanten krijgen. Dit natuurlijk op de voorwaarde dat je het SMMB op een goede manier managet. Zodoende kun je steeds meer bedrijven als klant binnenhalen en daarmee je inkomsten verhogen

Als tweede is de bedrijfsgrootte van de klanten belangrijk. Grotere bedrijven zijn over het algemeen bereid om meer te betalen dan kleine bedrijven. Daarom kun je soms met een paar grote klanten evenveel verdienen als met veel kleine klanten.

Met een social media marketing bureau kun je uiteindelijk een mooi inkomen opbouwen. Over het algemeen verdient een SMMB die al wat klanten heeft geworven tussen de € 1000,- en € 10.000,- per maand

Weer een get rich quick scheme?

We weten allemaal dat het internet vol staat met get rich quick schemes. Het is niet anders met mensen die zich voordoen als SMMB eigenaren en goeroes.

Maar momenteel is het met een SMMB nog steeds mogelijk om veel geld te verdienen door Facebook-advertenties te maken en te beheren.

Er zijn veel succesverhalen te vinden die ongelooflijk inspirerend zijn, vooral van mensen die nog op de middelbare school zitten. Hoe meer tieners de SMMB wereld leren kennen, hoe meer ze geïntrigeerd raken. Social media zijn voor hen volkomen logisch. Hun generatie is ermee opgegroeid en het manipuleren van deze platforms is hun tweede natuur. Er geld mee verdienen lijkt een droom die zeker werkelijkheid kan worden.

Waar de SMMB industrie naartoe gaat

Velen beginnen hun eigen SMMB groepen te lanceren – of verlaten de branche volledig omdat ze het niet konden laten werken. Het is jammer vanwege de innovatie die deze branche ontwikkelt.

Naarmate het mainstream wordt, wordt het maken van Facebook-advertenties en het runnen van een SMMA een wetenschap. Er zijn tal van aanvullende tools, tests en technieken die het succes van een advertentiecampagne kunnen voorspellen. En hoewel veel lokale bedrijven al Facebook- en Instagram-advertenties gebruiken, is het duidelijk dat talloze bedrijven dat niet zijn. Sterker nog, veel bedrijven die meer dan $ 5.000.000 per jaar verdienen, hebben Facebook-advertenties nog niet eens aangeraakt. Dit zijn makkelijke punten voor tieners met een succesvolle SMMB.

De SMMB industrie lijkt veel veel ruimte te hebben om te groeien. Bedrijfseigenaren die Facebook-advertenties uitproberen, worstelen om de constante veranderingen in Facebook-advertenties en concurrerende marketingtactieken die SMMB’s kennen voor te blijven.

Inhoud Masterclass

De SMMB Masterclass is een online trainingsprogramma voor mensen die hun eigen Social Media Marketing Bureau willen opzetten. Zo’n SMMB houdt in dat je (veelal) Facebook/Instagram advertenties opzet voor bedrijven. Daar bouw je vervolgens een funnel bij zodat deze nieuwe leads/klanten genereert voor die bedrijven. Die laatste verdienen daar dan veel geld mee en daardoor kun jij jouw fikse tarieven rekenen richting die bedrijven. Je levert immers geld op en daardoor kun je ook best hoge bedragen vragen.

Wat je ziet binnen de SMMB Masterclass is dat je al snel tussen de duizend en tweeduizend euro per klant per maand kunt verdienen. Maand in maand uit. De advertenties die je hebt aangemaakt hoeven namelijk niet al na een maand te stoppen, maar blijven juist relevant voor het bedrijf omdat ze klanten blijven opleveren. Dit verdienmodel wordt volledig besproken en uitgelegd in de SMMB Masterclass.

De SMMB Masterclass bestaat uit twee delen. Het zijn acht modules met in totaal 36 lessen.

Het eerste deel richt zich op de techniek die je voor de bedrijven in gaat zetten. Hiermee bedoel ik dan dus de praktische weg richting het opzetten van Facebook/Instagram advertenties, funnels en een lead magnet. Deze techniek is wat je daadwerkelijk voor het bedrijf uit gaat voeren en wat hen leads/klanten oplevert.

Het tweede deel van de training gaat vooral over hoe je aan die bedrijven komt voor wie jij aan de slag wilt. Want je zult begrijpen dat je zonder die bedrijven natuurlijk nog niets verdient. Je moet dus aan klanten komen.

Tot slot zal Boyd Hoek in de SMMB Masterclass nog ingaan op hoe je je bedrijf op kunt schalen als alles eenmaal loopt. Hij legt je dan uit hoe je sommige dingen passief kunt maken zodat je steeds iets minder hoeft te werken terwijl je meer geld verdient.

De cursus is opgedeeld in zes weken, oftewel modules. Je kunt natuurlijk net zo lang over deze modules doen als je zelf wilt. Maar de onderverdeling in weken zorgt ervoor dat je enig idee hebt in hoeveel weken je eventueel wat kan gaan beginnen te verdienen.

Week 1: De fundering leggen

De eerste week is vooral een sterke introductie in wat je nu eigenlijk gaat doen de komende tijd.

Welk businessmodel wordt er in de training behandeld, wat kun je ervan verwachten en hoe steekt de markt in elkaar? Dat zijn allemaal zaken die Boyd met je bespreekt in een viertal video’s.

Ondanks dat de tijdsinvestering in week 1 meevalt, zet Boyd de lijnen voor de rest van de cursus wel heel duidelijk uit

Veel cursussen starten met heel veel aandacht voor de mindset die je als ondernemer nodig hebt.

Dat kan zeker waardevol zijn, maar echt nodig is het ook niet altijd. Boyd houdt het stukje over mindset beperkt tot een video van 50 minuten.

Week 2: Resultaten behalen

Dit deel van de cursus is puur goud. Met name de onderdelen die gericht zijn op het opzetten van de ads, clickfunnels en Zapier (een app waarmee je veel taken gaat automatiseren) helpen enorm.

Boyd bespreekt ook de drie blauwdrukken voor marketing voor drie verschillende doelgroepen (restaurants, fitness industrie en tandartsen).

Zo zie je direct hoe het er in de praktijk aan toe gaat.

Als je de cursus in weken volgt, dan is dit wel een pittige week. Je bent een uur of vijf bezig met het kijken naar de video’s. Als je tegelijkertijd ook nog eens zelf wilt experimenteren (of al wilt beginnen), dan ben je wel een dag of twee/drie kwijt.

Zorg dus dat je deze module doet op een moment dat je veel tijd hebt.

Week 3: Je eerste klant

In deze week ga je aan de slag met het opzetten van je eigen bedrijf. Hoe krijg je je eerste klant. En hoe zorg je dat je jouw potentie maximaal benut.

Week 4: Sales

Misschien wel het allerbelangrijkste. Sales.

Dit is het volgende onderdeel dat echt cruciaal is; hoe maak jij die sales. Boyd legt in deze module uit hoe je cold calls tot een goed einde brengt. Dit is iets pittigs. Uitdagend. En misschien wel een drempel waar je je even overheen moet zetten.

Boyd laat hier een krachtige formule zien die ervoor zorgt dat je (naar zijn eigen zeggen) relatief makkelijk aan meetings met potentiële klanten komt. Boyd deelt ook een krachtige methode om leads te genereren via Facebook en LinkedIn. Hij deelt tevens zijn eigen sales calls met je.

Tot slot besteedt Boyd veel aandacht aan de salesmeetings die je ongetwijfeld gaat hebben met je klanten.

Week 5: Vaste klant

Hoe zorg je ervoor dat je weggaat bij de klant met een getekend contract? Hoe maak je een connectie met de klant en zorg je voor een situatie met wederzijds vertrouwen, motivatie, inspiratie en SAAMHORIGHEID.

Zelfs als je nooit een Social Media Marketing Bureau gaat beginnen, is dit zeer waardevolle kost.

Week 6: Systemen en processen

In de laatste twee weken besteed je veel aandacht aan het optimaliseren van je bedrijf. Nu wordt het echt leuk, want je gaat naar het volgende niveau met jouw business. Als je de eerste weken met succes hebt doorlopen, snap je het allemaal al wat meer en is het tijd voor next level.

Week 7: SMMB

Hoe zorg je ervoor dat je jouw administratieve lasten tot een minimum beperkt? Met o.a. automatische facturatie.

Boyd besteedt ook aandacht aan hoe jij een zogenaamd ‘Magisch Contract’ aangaat.

Wat dat is en waarom is dit zo cruciaal?

De belangrijkste les in week 5 gaat over het onboarden van klanten. Hoe schuif je een extra klant naar binnen en zorg je ervoor dat je deze gelijk waarde gaat bieden.

Veel bedrijven gaan hier de mist in omdat ze denken dat ze genoeg hebben gedaan op het moment dat de klant het contract heeft getekend. Nou echt niet dus. Dat is in feite waar het begint.

Juist de opvolging en nazorg is essentieel. Het zorgt voor een langdurige en warme klantbinding, waardoor de klant NOOIT meer naar een ander wil. Ook al verhoog je je prijzen.

Je kunt, met de juiste benadering, een klant tot vaste klant maken. En dat is waar het échte geld zit.

Week 8: Passief maken & schalen

In de zesde week zit een video van een uur met lessen over hoe je goede freelancers kunt vinden en inzetten voor je bedrijf. De meeste van de kennis in deze video was voor mij niet nieuw, omdat ik het in andere cursussen heb gezien. Als je deze kennis niet hebt, dan steek je hier zeker wat van op.

Samengevat

Naast de in totaal 15+ uur aan videotrainingen, krijg je ook het volgende aangeboden in deze masterclass:

  • Kant-en klare funnels, ads & contract
  • Ultieme sales scripts
  • Privé Mastermind Groep
  • Wekelijkse Live Q&A Calls Met Boyd Hoek

En worden de volgende documenten beschikbaar gesteld wat al heel nuttig gaan zijn bij het opstarten van je eigen SMMB.

Daarnaast zit de kracht van deze training vooral in het exact-nadoen-wat-al-werkt-principe. In onze studentenomgeving komen we dan ook de volgende kant-en-klare hulpmiddelen tegen:

  • De enige 4 dingen die tellen.pptx
  • De enige 4 dingen die tellen.pdf
  • Inschrijven KVK.pdf
  • Inschrijven Ondernemersloket .pdf
  • Markt onderzoek script – course.pdf
  • pdf fb ads 2 belangrijkste dingen.pdf
  • Proefperiode meetings zetten script.pdf
  • Instructieblad_ Cold call script.pdf
  • Acuity Scheduling opzetten & gebruiken!.pdf
  • Instructie blad facebook profiel.pdf
  • Instructieblad facebook profiel.pdf
  • Instructie blad Linkedin Profiel.pdf
  • Instructieblad_ Facebook & Linkedin bericht.pdf
  • Instructie blad_ Linkedin Sales navigator & Leonard .pdf
  • Instructie blad Linkedin Profiel.pdf
  • Instructieblad_ Facebook & Linkedin bericht.pdf
  • Instructieblad_ Linkedin Sales navigator & Leonard .pdf
  • Instructie blad_ het sales script.pdf
  • Instructie blad_ Automatisch incasso & facturen.pdf
  • Instructieblad_ On-boarding.pdf
  • SMMB Masterclass – On-boarding.pptx

Wie is Boyd Hoek?

Wat weten we over hem?

Naam: Boyd Hoek

Leeftijd: 21 (28 april 1999)

Woonplaats: Badung, Bali, Indonesië

Bedrijf: Digital Presence, eigenaar sinds november 2017

KVK nummer: 70062420

BTW nummer: NL233584055B01

Open Facebook groep ‘Smmb Community’ : 850 leden

Besloten Facebook community ‘Smmb Masterclass’: 470 leden

Instagram: 5.400 volgers

Facebook: 6.500 likes

YouTube: 10.000 abonnees

Linkedin: 500+ connecties

SMMB Masterclass: https://boyd-hoek.nl/openingsdeal

Gratis online training: https://boyd-hoek.nl/gratis-masterclass

Misschien ken je hem door zijn advertenties op Youtube en Instagram. In die advertenties spreekt hij over de voordelen van een eigen Social Media Marketing Bureau (SMMB) en nodigt hij je uit om zijn gratis webinar bij te wonen.

In zijn webinar vertelt Boyd Hoek zijn verhaal en beschrijft hij zijn verdienmodel uitgebreid. Hij legt je uit hoe je aan die tienduizend euro per maand kunt komen en wat daar allemaal achter zit.

Buiten de advertenties en het webinar van Boyd Hoek vind je hem vooral op zijn eigen Youtube kanaal (+/- 10,4K abonnees) en Instagram pagina (+/- 8,5K volgers). Op zijn Youtube kanaal vind je vooral uitlegvideo’s over zijn werk en zijn Instagram pagina is dan weer wat meer persoonlijk.

Verder valt er online over Boyd Hoek te vinden dat hij vroegtijdig schoolverlater is, graag in Ibiza rondhangt en dat hij pas 20 jaar oud is. Verder woont hij op Bali in een villa en is vanaf begin 2018 begonnen met zijn eigen Social Media Marketing Bureau.

Sommige zijn dus sceptisch omdat hij nog maar zo jong is.

Boyd Hoek zijn verdienmodel is, kort samengevat, het creëren en beheren van Facebook/Instagram advertentie campagnes (inclusief funnels) voor het mkb (midden- en kleinbedrijf).

Een lucratieve dienst als je je bedenkt dat bedrijven daarmee extra klanten krijgen. Zij verdienen daardoor meer en daar verdient Boyd Hoek dan weer zijn geld mee. De simpele rekensom is, dat hoe meer het bedrijf verdient aan die nieuwe klanten, hoe meer de SMMB-business daarvoor kan vragen.

Voordelen van de Masterclass

  • De investeringen die je moet doen in de vorm van tijd en geld (cursus, advertenties) zijn natuurlijk niet mis. Maar het resultaat mag er zijn.
  • Een groeiende community. Inmiddels hebben enkele honderden mensen de SMMB training al gevolgd. Eén van de meest leerzame momenten is door te kijken naar wat mensen doen die al veel verder zijn dan jij. De community biedt de kans van elkaar te leren.
  • Logische opbouw. Je begint in deze cursus bij het begin, maar je werkt heel duidelijk naar het doel toe: een bijna passief inkomen.
  • Tijdloze lessen. Veel lessen zijn ook erg waardevol als je geen SMMB gaat starten. Ook als je een ander bedrijf start, of zelfs als je in loondienst gaat, is het ook belangrijk om te weten hoe je je aan tafel komt met iemand die je ‘koud’ opbelt.
  • Veel kennis. De totale cursus bevat meer dan 15+ uur aan video’s. Deze video’s zitten tjokvol met nuttige informatie.
  • Updates. De wereld van social media marketing is zeer dynamisch. Gelukkig volgt Boyd de ontwikkelingen op de voet en werkt hij de training regelmatig bij. Overigens heb je levenslang toegang tot de updates.
  • Geweldige ondersteuning. Bij organisatorische vragen over de cursus krijg je snel antwoord van het team van Boyd. Heb je vragen over je eigen business, dan krijg je heel veel steun van Boyd zelf en de andere cursisten.
  • Gratis webinar om wat meer beeld te krijgen van Boyd zijn werkwijze.

Nadelen van de Masterclass

  • Niet meteen een passief inkomen. Je kunt het zelf zo regelen dat je met trouwe klanten gaat samenwerken die jarenlang bij jou blijven. Er is wel eens wat verloop in je klantenbestand en dan moet je toch acquisitie blijven doen. Als je in het buitenland bent is dat wat uitdagender, maar gelukkig zijn daar tegenwoordig video-calls. Vaak vindt dat wel plaats voordat een bedrijf duizenden euro’s neerlegt voor jouw expertise. Toch leer je wel hoe je gaat uitbesteden en automatiseren. Om het écht passief te maken ben je een lange tijd bezig.
  • Er zijn ondertussen wat meer studenten van Boyd (en Mitchell) die hetzelfde doen, een SMMB runnen. Je moet je dus blijven onderscheiden. Gelukkig heb je meetbare resultaten op het moment dat je eenmaal begonnen bent. Deze zijn vaak erg overtuigend waardoor de klanten wel naar je toe komen. Plus, de taart is groot genoeg voor iedereen.
  • Keihard werken. Je moet mensen opbellen en vaak ook met ondernemers om de tafel. Het is heel erg veel werk om het op te zetten.
  • Je krijgt een sterk businessmodel aangereikt, maar je moet er wel tijd en geld in investeren. Reken erop dat je naast de cursus á €997 ook nog eens honderden of misschien wel duizend euro kwijt bent aan opstartkosten (advertenties, software, etc.). Als het goed is, verdien je deze kosten wel weer terug.

Gratis Webinar

Twijfel je of je de cursus wil starten bij Boyd Hoek en of je een SMMB business wilt opstarten? Schrijf je dan in voor deze gratis webinar van Boyd Hoek om alvast een voorproefje te krijgen : KLIK HIER

Wat leer je in deze gratis training:

  • Hoe je in 10 minuten en €0 jouw online marketing bureau kan starten vanuit je slaapkamer (zonder enige ervaring of skills)
  • ​Hoe je binnen 24 uur je eerste klant krijgt met ALLEEN je telefoon & laptop
  • ​Hoe je mijn doodsimpele advertenties kan kopiëren en ‘sky-high’ resultaten kan halen voor je klanten
  • Hoe je met maar 30 minuten per dag een winstgevende marketing bureau kan runnen
  • Hoe je met bewezen strategieën gemakkelijk klanten binnenhaalt die jou €2000-€3000 p/m betalen

Conclusie

In eerste instantie kan je sceptisch zijn, wat goed is gezien de vele scams op internet rondom geld verdienen.

De SMMB Masterclass van Boyd Hoek lijkt mij immers geen scam en ziet eruit als een goed verdienmodel om online geld te verdienen.

Een SMMB is relatief snel op te zetten en lijkt met de hulp van Boyd Hoek eenvoudiger en goedkoper als bijvoorbeeld een dropshipping business.

De SMMB Masterclass van Boyd Hoek zet je direct in het werkveld, met klanten en al. Logisch, want in de training krijg je alles om te beginnen: de advertentie-methodes, funnels, kant-en-klare contracten, live sales calls en ads die je voor je klanten kunt inzetten. Dit geeft voor ons alle reden om Boyd Hoek een buitengewoon positief oordeel Dit komt heel positief over.

De SMMB-methodiek is niet het probleem – maar de verkeerde goeroes wel. Er zijn de laatste tijd nogal wat onervaren SMMB’ers die opeens besluiten hun eigen variant van de SMMB Masterclass te geven. Ze hebben totaal niet de resultaten, ervaring en uitstraling, waardoor je je nooit door hen zou moeten laten mentoren.

Boyd Hoek lijkt hier geen van en lijkt goed ervaring en kennis te hebben over SMMB en lijkt je goed op weg te kunnen helpen om je eigen SMMB op te zetten.

Om je een nog vollediger beeld van Boyd Hoek te laten creëren adviseer ik om zijn YouTube kanaal eens te bekijken en je makkelijker een idee kan krijgen van wie Boyd Hoek is.

Klik hier om naar zijn YouTube kanaal te gaan.

En denk je dat je klaar bent om het avontuur aan te gaan en je eigen SMMB te starten? Klik dan hier om naar de website van Boyd Hoek te gaan.

Deel via:

Patrick Visser
Ervaringsdeskundige, online marketeer en levensgenieter

Al vanaf jongs af aan had ik een droom: Geld verdienen en binnen harken. Ik weet niet hoe het voor jou was, maar als er op mijn verjaardag een envelopje kwam, maakte mijn jonge ondernemershart een sprongetje. Natuurlijk deed ik wel net alsof ik het kaartje heel interessant vond en het geld maar een kleine bijzaak was.



Jalin Media
Loethoeli-erf 15
3263 SJ Oud-Beijerland
info@laptoplifestyle.nl


Jalin Media - 2021 © 2021 - Alle rechten voorbehouden