De top influencers in Nederland in 2020 – Wie zijn het?

Gemiddelde leestijd: 15 minuten

Wanneer mensen aan bekende influencers denken dan zullen ze al gelijk aan het buitenland denken.

Dit is natuurlijk deels terecht, in de VS zijn er bijvoorbeeld een hoop influencers te vinden die echt ontzettend bekend zijn geworden.

Echter kan je ook in Nederland genoeg influencers vinden die je kunt benaderen voor de promotie van jouw merk of product.

Je vraagt je waarschijnlijk af welke influencers dit precies zijn. Om het wat makkelijker voor je te maken hebben we hieronder een selectie gemaakt met dé top influencers in heel Nederland.

Inhoudsopgave


Wie zijn de top influencers van Nederland?

  • Make-upbyan
  • Queenofjetlags
  • Polabur
  • Laurenlewiss_
  • Jiami
  • Shrads
  • Arielledannique
  • Dilansabah
  • Rianne.meijer
  • Murielle
  • Dutch Blend

Informatie over de top influencers

  • Make-upbyan

Met haar passie voor make-up is An Knook begonnen met het maken van oogmake-up tutorials op Youtube.

An houdt ervan andere mensen te inspireren door haar eigen gezicht als canvas te gebruiken en deelt dit resultaat altijd op Instagram. An gebruikte haar enorme platform en maakte van zichzelf een zakenvrouw door Annytude te lanceren.

Ze creëerde deze lijn van nepwimpers omdat ze zelf dagelijks nepwimpers draagt.

Ook zorgt ze ervoor dat haar wimpers vrij zijn van dierenmishandeling en je kunt ze hier kopen. het is een van de grootste influencers van dit moment, steeds meer mensen leren haar content kennen.

Grote kans dat zij nog wel even aan de top blijft staan!

  • Queenofjetlags

Noor heeft de gelegenheid gehad om enkele collabs te doen met grote merken zoals Louis Vuitton, Armani, Tommy Hilfiger, Topshop, Yves Saint Laurent Beauty, Samsonite, UGG, enz.

Ze won ook de ‘Zalando Best Fashion Blog award’ en de ‘Bloglovin Best Lifestyle’ award.

Bovendien had Noor al de kans om haar eigen collectie voor H&M te lanceren en reikte ze zelfs de MTV Awards 2015 uit in Nederland.

Ze heeft haar eigen luxe slaapkledinglijn gelanceerd met mede-invloedster Monica Geuze, genaamd Monica & Noor. Een paar maanden geleden is Noor haar eigen persoonlijke merk begonnen: Somewhere Someday.

Ze ontwerpt producten waar zowel zij als haar aanhangers van houden. Op dit moment verkoopt ze sieraden, maar er komt nog veel meer aan in de toekomst.

  • Polabur

Ze is verslaafd aan reizen over de hele wereld en deelt haar ervaringen op haar Instagram en haar lifestyle- en reisblog Polabur.  Polina raadt je graag aan om te gaan logeren of te eten vanuit haar eigen ervaringen op haar blog.

Ze heeft veel Russische volgers sinds ze oorspronkelijk uit Rusland komt voordat ze naar Amsterdam verhuisde.

Polina noemt zichzelf graag een professionele blogger en reist de wereld rond terwijl ze prachtige content creëert.

Mocht je het leuk vinden om naar reizende mensen te kijken dan is dit kanaal echt iets voor jou.

De meeste merken die promotie toepassen via dit kanaal bevinden zich in de reissector, dit zal niet echt als een verrassing komen natuurlijk. 

  • Laurenlewiss_

Deze natuurlijke schoonheid met Nicaraguaanse wortels breekt haar gekrulde haarroutine af omdat ze altijd heeft geworsteld met het uitzoeken hoe ze haar haar moet doen en welke producten ze moet gebruiken.

Dus nu vindt Lauren het heerlijk om haar kennis door te geven en advies te geven aan andere meisjes die hetzelfde proces en dezelfde problemen ondergaan.

Voor de toekomst wil Lauren zich meer richten op haar eigen projecten die diversiteit, mode en kunst omvatten.

Maar ze is ook nog steeds dol op reizen en zal haar avonturen ook online blijven delen. Onlangs is ze ook officieel getekend als model.

  • Jiami

Jiami schrijft over typische onderwerpen die populair zijn onder jonge vrouwen.

Onlangs won ze de ‘Gouden Apenstaart’, een Nederlandse prijs voor websites die door de Europese Unie worden ondersteund.

Vorig jaar won ze ook de prijs ‘Jongeren van het jaar’ en gaf ze haar TEDx talk over de invloed en kracht van nieuwe media en sociale influencers.

Tegenwoordig is Jiami een van de meest invloedrijke social influencers uit Nederland.

Ze is ook bekend van de televisie en was te gast in de populairste Nederlandse talkshows en was te zien in nationale kranten en tijdschriften.

Recentelijk werkte ze samen met merken als Coca-Cola, Vueling, IKEA en L’Oréal. In januari brengt Jiami haar eerste boek over bloggen en vlogging uit.

  • Shrads

Shrads werd in juli 2015 opgericht door Shraddha Singh om haar persoonlijke stijl vast te leggen.

Shraddha is opgegroeid in India en heeft haar weg gevonden in het westen van de wereld.

Ze is altijd enthousiast om de laatste trends uit te proberen. Dit maakt haar meer herkenbaar voor haar publiek dat de oplossingen voor dezelfde problemen probeert te vinden.

Shraddha heeft al met verschillende internationale merken gewerkt zoals Ted Baker, Pepe Jeans, M.A.C cosmetica, Loreal en The Body Shop om er maar een paar te noemen.

Haar 6 jaar lange corporate carrière als Software Engineer komt natuurlijk goed van pas. Ze is net begonnen haar passie voor het bloggen echt permanent na te streven.

Samen met haar man Prasanth, die de prachtige beelden voor Shrads creëert, deelt Shraddha haar passie voor mode met een divers wereldwijd publiek.

  • Arielledannique

Arielle begon een Instagram-account om haar passie voor fotografie en mode te delen.

Ze begon met het delen van haar dagelijkse dingen zoals eten, outfits en make-up details.

Dankzij de positieve reacties begon Arielle te groeien en zo creëerde ze haar eigen wereldje, ArielleDannique genaamd.

Daar deelt ze haar “classy with a casual touch” outfits, inspiraties, trends maar ook reviews en hotspots van verschillende plaatsen.

Arielle heeft onlangs een collab gedaan met House Of Articles om haar eigen kledinglijn te helpen ontwerpen die haar eigen stijl weerspiegelt. Ze wil ook haar eigen merk opbouwen sinds ze net is afgestudeerd aan Human Resource Management.

  • Dilansabah

Dilan deelt haar leven en gedachten en houdt ervan om de hele tijd positieve vibraties te verspreiden.

Ze maakt make-up tutorials en deelt haar tips en trucs en favoriete producten op haar Youtube account.

De influencer ging zelfs viral door haar Jennifer Lopez transformatie! Ze heeft veel video’s met behulp van goedkope en betaalbare make-up producten, om te bewijzen dat ‘Instagram’ make-up niet altijd high-end producten hoeft te zijn.

Ze heeft een collab gedaan met Queen Tarzi met een beperkte oplage van eye-lashes.

Dilan is ook de bedenker van Le Noir, een online ‘feel good’ magazine voor vrouwen van alle leeftijden.

De blogs gaan niet alleen over schoonheid en mode, maar ook over diepere sociale kwesties, persoonlijke verhalen, lifestyle en reizen.

  • Rianne.meijer

Rianne Meijer’s stijl is echt nuchter en inspireert haar volgelingen om groots te dromen.

Een van haar levensmotto’s waar ze naar leeft is: “Als je een plan b hebt, is je plan a niet goed genoeg.”

Ze werkt graag met merken die in lijn zijn met haar identiteit. Rianne wil altijd eerlijk en echt zijn voor haar volgers.

Daarom zegt ze “hoe natuurlijker hoe beter;” ze wil geloven dat mensen haar volgen omdat ze zich met haar kunnen identificeren.

Het is een kanaal wat echt anders is dan alle andere kanalen, dit is dan ook de reden dat ze zo groot is geworden over de afgelopen periode. Neem zeker eens een kijkje als je op zoek bent naar een alternatieve influencer.

  • Murielle

Muriëlle is een Nederlands model en mede-oprichter van MURIËLLE Magazine.

Ze deelt haar liefde voor mode, lifestyle en reizen op haar persoonlijke Instagram-pagina en op haar online magazine: www.muriellemagazine.com.

Ze beschrijft haar stijl als een modern-chic vintage look en werkt samen met merken als GUESS, REVOLVE Clothing, Clinique, Rimmel, Nikki Beach wereldwijd en de Four Seasons Hotels.

Naast MURIËLLE Magazine en het feit dat ze fulltime een influencer is, heeft Muriëlle nu ook haar eigen kunstgalerie.

Hun doel is om het centrum van de moderne kunst in Nederland te worden.

  • Dutch.blend

Nemi probeert een evenwichtige mix van mode, schoonheid en reizen te behouden op haar kanaal.

Ze heeft het voorrecht gehad om te werken met merken als MAC Cosmetics, Coach, Estee Lauder, GUESS, enz.

Aangezien ze altijd onderweg is voor verschillende campagnes werkt ze ook samen met Hotels, Spa en Wellness-resorts en restaurants van over de hele wereld.

Ze maakte van Dutch Blend een internationaal merk dat in meer dan 10 verschillende landen social media projecten ontvouwt. Ook breidt ze haar Dutch Blend sieradenlijn uit.

Nemi helpt ook haar eigen volgers om te scholen in influencers door hen te kiezen voor campagnes en hen gratis producten of geld aan te bieden.

Genoeg influencers te vinden in ons land!

Je ziet dus wel dat er meer dan genoeg influencers te vinden zijn in ons land.

Dit was overigens maar een kleine selectie, uiteraard zijn er nog tientallen influencers die we niet hebben benoemd.

Door middel van de hulp van de influencers ben je in staat om super eenvoudig promotie toe te passen en om een jongere doelgroep te bereiken.

Niet voor niets dat er steeds meer bedrijven in gaan zien dat dit toch wel erg handig is!

Case Study: Geld verdienen met affiliate marketing?

Wil je echt een kickstart? Tijdens mijn eigen onderzoek en runnen heb ik een strategie ontdekt waarmee ik in slechts 9 maanden tijd, meer dan 20 duizend euro heb verdiend.

Ik heb een e-book geschreven die deze strategie uitlegt en mijn resultaten laat zien.

Claim hier jouw gratis exemplaar!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *